Veelgestelde vragen | FAQ | Vraag en antwoord
Bestellen en verzending
Is het door mij gewenste product op voorraad?
Indien er bij het product 'op voorraad' staat, dan zeer waarschijnlijk wel. Indien er een levertijd van 1 of meer werkdagen vermeld is, dan hebben we het product zeer waarschijnlijk niet in Haarlem op voorraad. Mogelijk wel in een extern magazijn (elders), maar dat moeten we op jouw verzoek even nakijken. Wil je voorkomen dat je voor niets naar ons toekomt? Informeer dan voor de zekerheid nog even of het gewenste product inderdaad voor je klaar ligt in Haarlem.
Betaal ik verzendkosten als ik iets wil bestellen?
Nee, meestal niet! Binnen Nederland/België nemen wij de verzendkosten voor onze rekening bij bestellingen vanaf € 75. Je betaalt boven dit bedrag dus geen verzendkosten. Bij kleine bestellingen (tot € 75) vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van € 6,95. Dit is ongeacht het gewicht en volume van de zending. Voor afwijkende levering, zoals levering buiten Nederland/België en/of avondlevering, kunnen de verzendkosten afwijken. Indien van toepassing worden die duidelijk tijdens het afrekenen weergegeven.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Indien je bestelling van voorradige producten op werkdagen vóór 17:00 uur bij ons binnen is en je hebt online betaald, dan wordt deze in principe dezelfde dag nog verstuurd via PostNL. Indien je handmatig per bankoverschrijving betaalt, is dat op de dag dat te betaling bij ons binnen is: meestal binnen 24 uur. Bestellingen die na 17:00 uur binnenkomen worden de volgende werkdag verwerkt. Een indicatie van de levertijd van producten die niet op voorraad zijn kan gevonden worden op de productpagina. Zondag is de enige dag dat we niet werken. Zaterdag wel, maar helaas kunnen we op zaterdag geen bestellingen verzenden. Indien we een vertraging in je bestelling zien aankomen, nemen we contact met je op en geven je de mogelijkheid de bestelling door te zetten of te annuleren. Indien trackinginformatie beschikbaar is, ontvang je die via een e-mail op de dag van verzending. Je kunt via de in de e-mail genoemde link de status van de verzending op de voet volgen.
Bij verzending ontvang je jouw bestelling normaal gesproken binnen:
Nederland: 1 werkdag
België: 1-2 werkdagen
Duitsland: 2-3 werkdagen
Het kan helaas voorkomen dat door drukte bij PostNL, zeker rond feestdagen, de levering van je bestelling vertraagd is. Indien dat het geval is, zie je dit terug in de track & trace. We vragen je dan in eerste instantie even geduld te hebben, aangezien verruit de meeste pakketten alsnog kort daarna geleverd worden. Heb je 5 dagen na verzending nog steeds niets ontvangen? Neem dan contact met ons op!
Hoe ontvang ik mijn bestelling?
Je kunt uit verschillende opties kiezen wanneer je een bestelling plaatst. Je kunt aangeven of je je bestelling wilt ophalen in Haarlem of wilt ontvangen via PostNL. Ophalen in onze Haarlemse winkel kan tijdens onze openingstijden. Indien je voor verzending kiest, dan zullen we je bestelling via PostNL verzenden. Indien trackinginformatie beschikbaar is, ontvang je die via een e-mail op de dag van verzending. Je kunt via de in de e-mail genoemde link de status van de verzending op de voet volgen.
Geven jullie laagste prijs garantie?
Niet altijd. Er zullen altijd wel obscure zolderkamerbedrijfjes zijn die gestolen of illegaal geïmporteerde apparatuur verkopen tegen stuntprijzen, maar van normale, Nederlandse officiële dealers van een bepaald merk hebben wij meestal de beste prijs. Zo niet, dan passen we vaak direct onze prijs voor je aan, mits de concurrent het artikel op voorraad heeft. Vraag wel naar de voorwaarden.
Showroom en ophalen
Kan ik ook bij jullie langskomen? Hebben jullie een winkel?
Jazeker! Je bent van harte welkom binnen onze openingstijden in onze winkel. We werken vanuit een winkelpand in het centrum van Haarlem. Goed bereikbaar op alle mogelijke manieren. We hebben een showroom ingericht waar je veel - maar natuurlijk niet alle - populaire producten uit ons assortiment kunt uitproberen. Wil je weten of jouw beoogde product te testen is? We vertellen het je graag.
Wat zijn jullie openingstijden?
Onze webshop is 24/7 open! Daarnaast is onze fysieke winkel en showroom open van maandag tot en met zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Binnen deze tijden ben je altijd welkom voor een bezoekje aan onze showroom. Alleen op officiële Nederlandse vrije feestdagen zijn we gesloten.
Retourneren en reparatie
Kan ik mijn online bestelling annuleren of retourneren?
Ja, sowieso heb je dankzij de wet ‘Koop op Afstand’ 14 dagen bedenktijd (afkoelingsperiode) bij het online winkelen. Je kunt alles lezen hierover op onze speciale pagina over je herroepingsrecht. Als je bestelling nog niet geleverd is en je je bestelling wilt annuleren, is dit uiteraard ook geen enkel probleem als je hiervoor contact met ons opneemt. Eventuele reeds door ons gemaakte verzendkosten worden dan wel doorberekend. Koop je een product bij ons in de winkel of haal je een bestelling in de winkel op? Dan is de retourperiode ook 14 dagen en kan je je aankoop ruilen voor een alternatief, of je aankoopbedrag terugkrijgen in de vorm van een kortingscode (3 jaar geldig, online en in de winkel te verzilveren). In onze showroom kan je namelijk vrijwel elk product testen en voorzien we je van alle benodigde informatie om te beslissen of een product de juiste keuze is voor jou. Vertoont je product een defect? Bezoek dan onze RMA pagina.
Kan ik mijn aankoop retourneren als ik deze in de winkel heb afgerekend?
Ja en nee. Er gelden bij aankoop in de winkel andere regels dan bij een aankoop online, want er is geen sprake van herroepingsrecht/Wet Koop op Afstand. We geven dan ook geen geld retour bij een winkelverkoop. Uiteraard denken we wel graag met je mee. In onze showroom staat ons team voor je klaar om jou zo goed en uitgebreid mogelijk te adviseren in het kiezen van het juiste product voor jou. Mocht je daarom achteraf (binnen 14 dagen) toch je twijfels hebben, dan helpen we je graag met het heroverwegen van jouw keuze door je te helpen zoeken naar een product in onze catalogus dat wel aan jouw verwachtingen voldoet. Als we er op dat moment toch niet uitkomen, dan kun je het bedrag van de aankoop terugkrijgen in de vorm van een tegoedcode. Deze is 3 jaar geldig en kan zowel online als in de winkel gebruikt worden. Uiteraard kan dit alleen als het product nog in nieuwstaat is, anders is retourneren/ruilen helaas geen optie.
Mijn apparatuur is defect! Wat nu?
Dat is erg vervelend! Heb je de apparatuur bij ons gekocht? Dan gaan we ons uiterste best voor je doen om je zo snel mogelijk weer aan een goed werkend product te helpen. Meld jouw retour bij ons aan via onze RMA pagina of via jouw account > mijn retouren > nieuwe retourzending aanvragen. Je mag natuurlijk ook bij ons langskomen, dan helpen we je in de winkel verder en melden we de retour samen aan. LET OP: het risico en de verzendkosten voor de retourzending zijn voor jou. Valt het defect onder garantie? Dan is reparatie of eventuele vervanging gratis. Ook sturen we in dat geval het gerepareerde/vervangende apparaat gratis terug. In het geval van een buiten garantie reparatie ontvang je een prijsopgave van ons. Indien je niet akkoord gaat, kunnen er onderzoekskosten in rekening gebracht worden. Als extra service bieden we je in de meeste gevallen een leenapparaat aan tijdens het wachten op de reparatie. Indien je van deze service gebruik wilt maken, dan kun je dat bij je aanmelding aangeven.
Mijn Traktor/Virtual DJ/andere software werkt niet! Wat nu?
Waarschijnlijk staan er instellingen niet goed of is de driver niet goed geïnstalleerd. We bieden een document aan waarin de meest voorkomende problemen beschreven worden. Via het contactformulier kun je dit document bij ons opvragen. Lukt het hierna nog steeds niet? Dan helpen we je graag bij ons in de winkel uit de brand. Maak via het contactformulier een bezoekafspraak met ons, zodat we rustig de tijd voor je kunnen nemen.
Hoe zit het met garantie bij jullie?
Op alle producten die wij verkopen zit de normale fabrieksgarantie, in de meeste gevallen 2 jaar. We doen ons uiterste best om bij onverhoopte defecten je zo goed en snel mogelijk te helpen. Indien een product defect is kun je het terugbrengen of -sturen naar ons. We zullen het product op onze kosten doorsturen naar de fabrikant en op onze kosten het gerepareerde of nieuwe product naar jou sturen. Zie ook de algemene voorwaarden voor garantiebepalingen en de vraag over retourneren voor de exacte retourprocedure.
Betalen
Hoe kan ik bij jullie betalen?
Je kunt bij ons op veel verschillende manieren betalen:
Bij verzending van je bestelling:
1. iDeal
2. Paypal
3. Creditcard: Mastercard of Visa (alleen voor Nederland en België)
4. Vooruitbetaling per bank
5. Bancontact/Mister cash
6. Maestro
7. ING Homepay, KBC Online of CBC Online
8. IN3
Bij afhaling van je bestelling in Haarlem:
1. PIN (voorkeur). Denk aan de daglimiet die voor veel banken geldt.
2. Cash
3. Creditcard (Mastercard of VISA)
4. Ter plaatse via iDeal
Kunnen jullie een speciale prijs voor me maken?
Dat hebben we in principe al gedaan op onze website; zie ook de vraag over laagste prijs garantie. Heb je reden om aan te nemen dat de prijs NOG beter zou moeten kunnen, bijvoorbeeld vanwege een prijs elders of de omvang van je bestelling? Laat dat ons dan even weten via het contactformulier en we zullen ons best voor je doen!
Krijg ik wel een factuur bij mijn bestelling?
Uiteraard krijg je een BTW-gespecificeerde factuur bij je bestelling. Indien je on-line bestelt en je NAW-gegevens invult, komen deze automatisch op de factuur te staan. Je hebt ook de mogelijkheid een apart afleveradres en factuuradres op te geven.
Zijn de prijzen op deze website in- of exclusief BTW?
Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW. De prijs die je ziet is de prijs die je betaalt (afgezien van de verzendkosten die van toepassing kunnen zijn). We hebben gewoon echt scherpe prijzen...
Ik wil als particulier producten exporteren naar een land buiten de EU en wil BTW terugvragen, kan dat?
Ja, dat kan, onder bepaalde voorwaarden. Zo moeten wij bij het moment van levering in het bezit komen van een kopie van je legitimatiebewijs (waaruit blijkt dat je buiten de EU woont), moeten we het nummer van je legitimatiebewijs op de factuur zetten en dien je binnen 3 maanden na aanschaf de originele factuur bij de douane te laten stempelen voor uitvoer en deze vervolgens aan ons toe te sturen. Lees alle voorwaarden op de website van de Belastingdienst.
Ik woon in een ander EU land en heb een internationaal BTW nummer, kan ik zonder BTW kopen?
Ja, onder voorwaarden kan dat. Indien je binnen de EU woont en je hebt een geldig BTW-nummer, dan hoef je geen BTW te betalen in Nederland. We kunnen dan een intracommunautaire levering doen, waarbij de BTW verlegd wordt. Het is wel essentieel dat het adres dat je opgeeft overeenkomt met het bij het BTW nummer horende adres en dat het BTW nummer geschikt is voor intracommunautaire verwervingen. LET OP: wij moeten kunnen bewijzen dat de bestelling Nederland verlaten heeft. Deze methode is dus alleen van toepassing bij verzending van de bestelling.
Overig
Ik wil een DJ set kopen. Zit alles erbij wat ik nodig heb?
Als hierover twijfelt, vraag het ons dan even. Veelvoorkomende misverstanden zijn:
- Bij speakers zitten over het algemeen geen luidsprekerkabels/audiokabels. Koop je een setje van twee spelers en een mixer, of koop je een controller bijvoorbeeld, en wil je daar actieve speakers bij (met ingebouwde versterker)? Dan heb je nog een tulpkabel/jackkabel/XLR-kabel nodig per speaker.
- Als je (tijdelijk) computerspeakers wilt gebruiken die op de netvoeding zijn aangesloten, dan kan dat over het algemeen wel, maar met behulp van een adaptertje.
- Draaitafels worden vaak zonder element of stofkap geleverd.
- Vergeet de hoofdtelefoon niet! Een DJ zonder hoofdtelefoon is als een webshop zonder internet.
Kan ik ook apparatuur bestellen die niet op de website staat?
Meestal kan apparatuur die niet op onze website staat toch besteld worden voor de beste prijs. Aarzel niet om informatie te vragen over welke pro audio-apparatuur dan ook door het contactformulier in te vullen of te bellen en we zullen je spoedig laten weten of we de apparatuur kunnen leveren en tegen welke prijs.
Ik wil een klacht indienen, hoe doe ik dat?
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren heeft. Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Hier vind je het contactformulier dat je kunt gebruiken. Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar ToneControl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).